Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009

Over promise, under deliver... Το κλασσικό φαινόμενο Microsoft επιστρέφει στην πιο γοητευτική του μορφή...

Εδώ κι αρκετό καιρό κυκλοφορούν έντονα φήμες ότι η Apple ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα Tablet Mac. Οι φήμες αυτές, στην πλειοψηφία τους, θέλουν την Apple να το εμπορεύεται το πρώτο τρίμηνο του 2010 και να γνωρίζει την επιτυχία του iPhone.

Η Microsoft, μια και έχει αρχίσει να χάνει σε κάθε μέτωπο, όπως π.χ. στα κινητά τηλέφωνα (από το iPhone αλλά και το Android της Google), στην αναζήτηση στο internet (από το Google), στους Web Browsers (από το Firefox της Mozilla) κλπ. επαναλαμβάνει την πάγια τακτική της να ανακοινώνει ότι ετοιμάζει, εργάζεται πάνω σε ένα project που θα φτιάξει το τέλειο tablet και μάλιστα παρουσίασε κι ένα μη λειτουργικό μοντέλο (mock up) καθώς κι ένα βίντεο προθέσεων του προϊόντος με την κωδική ονομασία Courier. To Tablet τόσο στις φωτογραφίες όσο και στο βίντεο που το συνοδεύει φαίνεται εντυπωσιακό. Τόσο ως προς την εμφάνιση όσο κι ως προς τη λειτουργία του. Μάλιστα είμαι βέβαιος ότι αν αυτό το προϊόν υπήρχε στο εμπόριο θα έκανε θραύση ενώ σίγουρα θα αγόραζα κι εγώ ένα. Κάπου εδώ υπάρχει ένα "αλά". Το προϊόν αυτό μέχρι στιγμής υπάρχει μόνο ως προϊόν μάρκετινγκ της Microsoft κι όχι ουσιαστικά.

Αν κάτι μας έχει δείξει η ιστορία της Microsoft είναι ότι τα τρία δυνατά χαρτιά που έπαιξε από την ίδρυσή της ως σήμερα είναι η Αντιγραφή, η εξαγορά άλλων προϊόντων/τεχνολογιών και η διαρροή φημών ότι ετοιμάζει κάτι καλύτερο ώστε να παγώνει την αγορά που περιμένει το δικό της προϊόν το οποίο συνήθως είναι υποδεέστερο και παραδίδεται στην αγορά με μεγάλυ καθυστέρηση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Windows Longhorn (γνωστά και ως LongWait) τα οποία αναμενόταν τον Οκτώβρη του 2003 και τελικά ενσαρκώθηκαν υπό τη μορφή των Windows Vista το 2006.

Σε αυτό το σποτάκι από τη Μicrosoft επιδεικνύει τα χαρακτηριστικά των Longhorn

Όπως είναι εμφανές σε όποιον έχει χρησιμοποιήσει τα Vista, το λειτουργικό που παρουσιάστηκε το 2003 δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με τα Vista.

Το ίδιο προβλέπω να γίνεται και με το Courier. Η Microsoft, ως πυροτέχνημα, εμφανίζει τις "ερευνητικές" της προσπάθειες με το Courier δημιουργώντας μια αναμονή στην αγορά η οποία όμως θα διαψευσθεί στην πορεία έχοντας όμως αφήσει το όποιο ανταγωνιστικό προϊόν να συγκρίνεται με μια ιδέα.

Αν είναι όμως να μιλάμε για mock ups και ιδέες νομίζω πως έχει αργήσει κατά μια εικοσαετία μιας και το 1987 η Apple είχε παρουσιάσει αυτή την ιδέα


Δεν υπάρχουν σχόλια: