Κάποιος λογιστής με αρκετά μεγάλη και σημαντική πελατεία είχε πρόβλημα με ένα File Server που έτρεχε Novell Netware. Ο όρος Server χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη λειτουργία του Η/Υ αυτού μια ήταν ένας απλός υπολογιστής χωρίς κανένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό από αυτά που συναντάμε στους Η/Υ που είναι ειδικά σχεδιασμένοι για αυτό το σκοπό.
Κάποια λοιπόν στιγμή μετά από μερικά χρόνια λειτουργίας, ο σκληρός δίσκος του Server χάλασε. Κάναμε ό,τι περισσότερο μπορούσαμε να κάνουμε χωρίς αποτέλεσμα. Οι έρευνές μας για κάποιο πρόσφατο Backup απέτυχαν αφού το πιο πρόσφατο ήταν 4 ή 5 χρονών και αναγκαστικά ο δίσκος στάλθηκε στην Ontrack, μια εταιρία που εξειδικεύεται σε Data Recovery.
250 λίρες αγγλίας και μια εβδομάδα μετά επέστρεψε σε εμάς μια λίστα με τα αρχεία που ήταν ανακτήσιμα τα οποία δεν ήταν ούτε πολλά ούτε ουσιώδη. Συνεπώς η ανάκτηση οτιδήποτε χρήσιμου από το δίσκο αυτό ήταν αδύνατη.
Τότε αρχίσαμε να πιστεύουμε ότι ο λογιστής δεν θα άντεχε την πίεση και θα έθετε τέρμα στη ζωή του. 4 ή 5 χρόνια είναι υπερβολικά πολλά για να μπορέσεις να επαναλάβεις όλη τη δουλειά που είχες κάνει σε αυτά.
Σε ένα πείσμα απέναντι στη ζωή ο λογιστής αυτός δεν τα έβαλε κάτω. Αγόρασε νέους υπολογιστές, νέο Server με διπλό δίσκο και mirroring, συσκευή Βackup σε κασέτα, προσέλαβε προσωπικό και πέρασε όλα τα στοιχεία από την αρχή στο λογιστικό πρόγραμμα που είχε αποδεικνύωντας ότι η ζωή συνεχίζεται ό,τι κι αν σου τύχει αρκεί να μην τα βάλεις κάτω.
Φυσικά από τότε το Backup έγινε γι αυτόν καθημερινή συνήθεια. Τα περιεχόμενα του Server αντιγράφονταν σε 2 τερματικά κάθε ημέρα και έπαιρνε αντίγραφα ασφαλείας στις κασσέτες επίσης. Έτσι δεν ξαναρίσκαρε να περάσει τα ίδια από την αρχή.
Σε πολλές επιχειρήσεις το καθημερινό Backup δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη. Αν οι χρήστες εξαρχής διδαχθούν σωστά το πως να προφυλάσσουν την εργασία τους μπορούν να αποφύγουν πολλά προβλήματα. Όμως πολλές φορές για λόγους οικονομίας αποφεύγουν να επενδύσουν σε πιο αξιόπιστο hardware, σε συσκευές Backup κι όταν κάποιος τεχνικός προσπαθεί να τους πείσει για την αναγκαιότητά τους τον κοιτάνε ύποπτα πιστεύοντας ότι προσπαθεί να τους πουλήσει κάτι για να βγάλει κέρδος. Άλλοτε η ευθύνη βαρένει τους πωλητές που για να φανούν ευχάριστοι στον πελάτη δεν του προτείνουν συσκευές και προγράμματα Backup για να μειώσουν το κόστος.
Τελικά όμως το κόστος είναι μεγαλύτερο χωρίς αυτές...
1 σχόλιο:
euelpistw oti stous epomenous pou tha ergastw tha thrountai ola auta eidallws mia mera me vlew na pinw polles portokalades gia na suneferoume thn katastash
Δημοσίευση σχολίου